Adancia |
Administrator |
|
|
Dołączył: 15 Paź 2006 |
Posty: 988 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Dokąd. Płeć: Kobieta |
|
|
 |
 |
 |
|
Wielkie lol punktu 7.
Cytat: | 1. Opis i analiza realizacji wymagań, o których mowa w § 8 ust. 2 pkt 1 Rozporządzenia:
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły |
Jak zacząć? Można tak:
Od (ilu) lat pracuję jako nauczyciel (czego). W mojej pracy wdrażam następujące działania mające na celu doskonalenie mojej pracy i podniesienie jakości pracy szkoły: (lista). Za najważniejsze z nich uważam (lista).
O czym tu pisać? Na przykład o
-promocji szkoły,
-udziale w programach np. szkoła z klasą, bezpieczna szkoła, trzymaj formę, cokolwiek.
- aktywnym udziale w ewaluacji wewnętrznej,
- urządzaniu klasopracowni, sporządzaniu pomocy
- pracy wychowawczej w swojej klasie
- kursach i szkoleniach
- aktualizacji statutu szkoły
- gromadzeniu biblioteczki nauczyciela
- pracy przy organizacji próbnych egzaminów
- organizacji szkoleniowych rad pedagogicznych
- organizacji konkursów
- organizacji lekcji w terenie, lekcji prowadzonych metodą projektu itp.
- organizacji spotkań dla rodziców i pracy z rodzicami.
Przy każdym opisie działania należy skupić się na jego efektach. Koniecznie.
Cytat: | 2. Opis i analiza realizacji wymagań, o których mowa w § 8 ust. 2 pkt 2 Rozporządzenia: Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej |
Tu można pisać o:
- lekcjach prowadzonych z użyciem komputera, internetu, prezentacji multimedialnych itp.
- wykorzystaniu technologii podczas przygotowywania lekcji i wykonywania innych obowiązków służbowych (sprawozdania, ewaluacje, arkusze kalkulacyjne, cokolwiek)
- publikacjach internetowych
- technologiach komunikacyjnych przy kontaktach z rodzicami
- wykonywaniu prac komputerowych - plakaty, ogłoszenia, dedykacje, dyplomy
- pracy z gazetką szkolną
- kursach komputerowych i kursach metodycznych i innych prowadzonych onlajn
- aktywnym uczestnictwie w forach nauczycielskich
Przy każdym opisie działania należy skupić się na jego efektach. Koniecznie.
Cytat: | 3. Opis i analiza realizacji wymagań, o których mowa w § 8 ust. 2 pkt 3 Rozporządzenia: Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrz szkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć |
Tu można pisać o:
- aktywnym udziale w radach pedagogicznych i prowadzeniu rad szkoleniowych
- pracy w zespole przedmiotowym (wspólne akcje, konkursy, układanie pytań)
- opiece nad stażystami/praktykantami
- pomocy młodym nauczycielom
- artykułach publikowanych w internecie na stronach i forach dla nauczycieli
- lekcjach otwartych, udostępnianiu pomocy innym nauczycielom, tworzeniu "banku testów", z których mogą korzystać inni
Przy każdym opisie działania należy skupić się na jego efektach. Koniecznie.
Cytat: | 4. Opis i analiza realizacji wymagań, o których mowa w § 8 ust. 2 pkt 4 a - f Rozporządzenia : |
PRZYNAJMNIEJ TRZY Z PONIŻSZYCH DO WYBORU
Cytat: | a) opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich |
- stworzyłeś program autorski? Podaj numer nadania, przedstaw recenzję/opinię.
- pracowałeś nad programem wychowawczym szkoły lub szkolnym programem profilaktyki? Opisz skutki wprowadzenia go w szkole
- opracowałeś szkolny program pracy z uczniem zdolnym lub słabym, sprawiającym problemy, dyslektycznym? Opisz ten program i efekty jego stosowania
- prowadziłeś dodatkowe zajęcia w oparciu o opracowany przez siebie program? Kółko? Przygotowanie do egzaminów lub konkursów? Opisz ten program i przedstaw jego efekty.
Cytat: |
b) wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych - także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej, |
- pokaż zaświadczenie o wpisaniu do ewidencji egzaminatorów (poświadczona kopia).
- wypisz wszystkie sesje egzaminacyjne, podczas których pracowałeś jako egzaminator - co, gdzie i kiedy
- koniecznie napisz, co w twojej pracy zmienił fakt bycia egzaminatorem i jakie ty i twoja szkoła macie z tego korzyści.
Cytat: | c) poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych, |
- opisz pracę kółka, jakie prowadziłeś, przedstaw skutki jego działania
- podobnie potraktuj pracę z Samorządem? Klubem uczniowskim?
- opisz organizowane wyjścia, wycieczki, zabawy, imprezy, konkursy - zawsze ze zwróceniem uwagi na efekty działań.
Cytat: | d) uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie zaawansowanym, a w przypadku nauczycieli języków obcych - uzyskanie umiejętności posługiwania się drugim językiem obcym na poziomie zaawansowanym, |
Zaświadczenie ukończenia kursu językowego na poziomie zaawansowanym. Tyle. To w zasadzie był punkt 8 powyżej.
Cytat: | e) wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami, |
- napisz o współpracy z poradnią psych-ped? Kuratorem sądowym? Policją? Opieką społeczną? Biblioteką miejską? Towarzystwem opieki nad zwierzętami? Centrum Pomocy Rodzinie? Muzeum? Galerią sztuki? Prasą lokalną? Caritas? Innymi organizacjami charytatywnymi? Koniecznie zwróć uwagę na skutki podjętych działań.
Cytat: | f) uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej; |
- poinformuj o otrzymanych nagrodach i opisz, za co je otrzymałeś, zwróć uwagę na skutki swoich działań
- opisz ważne publikacje fachowe, zwróć uwagę na skutki, jakie przyniosły
- jeśli uważasz coś innego za znaczące osiągnięcie, pochwal się, ale napisz o skutkach.
KONIEC LISTY DO WYBORU, punkt piąty obowiązuje wszystkich.
Cytat: | 5. Opis i analiza realizacji wymagań, o których mowa w § 8 ust. 2 pkt 5 Rozporządzenia:
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony
/ należy opisać i zanalizować np.dwa przypadki / |
Zaprezentuj dwa przypadki uczniów z problemami charakterystycznymi dla twojej szkoły. Napisz, dlaczego twoja szkoła ma takie problemy (rejon? warstwa społeczna? nabór? inne?). Pamiętaj, żeby nie wchodzić w sprawy przekraczające kompetencje nauczyciela - nie jesteś psychologiem ani psychiatrą! Nie stawiaj diagnozy, lepiej powołuj się na opinie.
Opis przypadku może zawierać:
- identyfikację problemu
- jego przyczyny
- znaczenie problemu w życiu szkolnym i społecznym ucznia
- opis podjętego programu pracy (współpraca z....)
- opis wdrażania programu pracy
- efekty i trudności
- prognoza dalszych losów ucznia.
Przede wszystkim więc należy pisać, pisać i pisać! Każde działanie lub każdy punkt zakończyć należy koniecznie wypisaniem efektów, bo na nie Komisja głównie zwraca uwagę. |
|